Ameddig
a léleknek nem Krisztus lesz valójában a mindene, ami múlhatatlan és
változatlan értékkel rendelkezik, addig az ember nem tudja vállalni a kínszenvedést
Krisztusért. Hogyan tudott Szent Marina, a tizenötéves kislány elindulni a kínszenvedésre
Krisztusért? Csakis úgy, hogy Krisztus volt a mindene, de valóban a mindene.
Hogyan tudott Szent Julitta örülni, amikor látta saját hároméves fiát, Cirjéket meghalni
Krisztus iránti hitéért? Azért, mert Krisztus volt mindene, de valóban a mindene...
Íme, miképp beszél részletesen Zadonszkij Szent Tyihon (Krisztus és ember beszélgetésének példáján keresztül.) arról, hogy hogyan
tud az embernek mindenévé válni Krisztus: „Akarsz-e jót magadnak? Minden ami
jó, Bennem van. Akarsz-e boldogságot? Minden boldogság Bennem van.
Gyönyörűséget akarsz? Mi gyönyörűbb Éntőlem? Nemeslelkűséget akarsz? Mi nemeslelkűbb
Isten Fiától és a Szűztől? Magasságot akarsz? Mi magassabb a Mennyei Királytól?
Dicsőséget akarsz? Ki dicsőségesebb Éntőlem? Gazdagságot akarsz? Bennem van
minden gazdagság. Bölcsességet akarsz? Én vagyok az Isten Bölcsessége.
Barátságot akarsz? Ki kedvesebb barát Éntőlem, ki lelkemet adtam mindenkiért? Segítséget
akarsz? Ki tud segíteni Rajtam kívül? Vidámságot keresel? Ki tesz vidámmá
Rajtam kívül? Vigasztalást keresel a nyomorúságban? Ki fog megvigasztalni
Rajtam kívül? Békességet keresel? Én vagyok a lelki békesség. Életet keresel?
Énbennem van az élet forrása. Világosságot keresel? Én vagyok a világ
világossága.”
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése